zeeyta sam

The Writer





Hello and Welcome to My Official Blog fat zomba(s). Ku bukan lah writer yang terkenal, just writer untuk diri sendiri sahaja. I just shared what I like and feel. Put your own words. I hope you like my new skins. Thank you :)

Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Please Click my Nuffnang for Supporting on My Wedding Collection. T.Q :)




Credits


This skin is made by : Mrs AF
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® zeeytasam 2011 - 2012


I need your opinion..Please..


Thursday, May 24, 2012 Thursday, May 24, 2012 55 Atashinci(s)




Bismillah,
Pembuka kata sebelum memulakan sesuatu yang ingin disampaikan. 
Alhamdulillah masuk hari yang ke-3 berpuasa pada hari ini. Semoga Allah mudahkan segala urusan untuk syer pada hari ini dan untuk kamu juga. Amin. Semoga bulan yang penuh keberkatan ni, doa kita diperkenankan oleyh-Nya. InsyaAllah. Mudah² an. 

Uollsss pernah dengar kan about cinta jarak jauh, cinta cuma atas nama, cinta yang tidak kesampaian, cinta yang penuh dengan kepalsuan dan macam² lagi yang kter sendiri tak mao. Yang kter inginkan, cinta hingga akhir hayat kter yang buleyh m'bawa kter ke syurga nanti. Tetapi zaman sekarang masih ada lagi ker cinta mengikut cara Islam..? Syer mao cinta seperti ini. Bercinta selepas kahwin. Bukan bermaksud baru kenal sehari orang tu da kahwin. Bukan macam tu yer..! Maksudnya, kter kenal aty budi laki tu macam mana, latar belakangnya, ahli familynya. Tak yah bercinta bagai nak rak sampai kite sendiri yang akan sakit hati satu hari nanti. 

..............

Zeeta bagi contoh untuk cinta pertama hingga ketiga:

Cinta pertama yang datang nie kata orang cinta monyet. Towl ker..? Tapi kalau orang tu memang ader niat tuk peristerikan kter dan bukannyer sekadar suka², tak der yang salah rasenyer. Ader jer cinta bertahun² tapi last² kawen jugak. Sweet kan. Itu yang betowl² jadi, tapi kalau tak menjadi macam mana..?? Macam mana kalau cinta tu hanya sampai di pertengahan jalan..?? Pasti kter merasa kecewa right..

Setelah pergi cinta yang pertama, hadirnya insan kedua yang mengetuk pintu hati kter. Hilangkan kekecewaan diri ketika diri kter down disebabkan cinta pertama. Tetapi cinta itu cuma seketika. Walaupown seketika, ianya sangat bahagia. Ketika itu hancur hati hanya Tuhan yang tahu. Bagaimana mahu teruskan hidup jika jiwa serabut memikirkan kisah cinta yang sama berulang.

Cinta pertama dan kedua kecundang pasti kter ingin hadirnya cinta yang terakhir dalam hidup kter yang kekal hingga akhir hayat kter right. Hanya doa dan tawakal pada Tuhan agar jodoh kter datang pada kter. Semoga Allah beri jodoh yang terbaik untuk kter, jodoh yang benar² akan membawa kter ke syurga nanti. 


p/s: Semua yang terjadi pada diri kter, pasti ada hikmahnya. Allah akan berikan yang terbaek untuk umatnya. Percayalah. Nasihat untuk awak sume dan juga untuk diri syer.


> Apa pandangan awak sume jika awak berada dalam situasi begini. Beri ulasan kamo.Perlu ker menunggu dan mengharap cinta lama datang kembali atau terima hadirnya cinta ketiga yang kter baru kenal..?


Terima kaseh daun keladi,
selalu lah datang cny lagi :)
smoga anda sume terhibur.




Labels: , ,



Before You leave my page, PLEASE click my Nuffnang for supporting on my wedding collection. T.Q :)