zeeyta sam

The Writer





Hello and Welcome to My Official Blog fat zomba(s). Ku bukan lah writer yang terkenal, just writer untuk diri sendiri sahaja. I just shared what I like and feel. Put your own words. I hope you like my new skins. Thank you :)

Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Please Click my Nuffnang for Supporting on My Wedding Collection. T.Q :)




Credits


This skin is made by : Mrs AF
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® zeeytasam 2011 - 2012


Serahkan semuanya pada Allah


Sunday, March 3, 2013 Sunday, March 03, 2013 0 Atashinci(s)

Bismillah,

Assalamualaikum and have a nice day :-)
Syukran jazilan masih bernafas lagi di dunia nie. Allah beri ruang dan waktu untuk kita hidup di muka bumi ini lagi dan beri kita peluang untuk memperbaiki diri kita ke arah yang lebih baik. Perbaiki dir sendiri dahulu sebelum nak perbetulkan dalam diri orang lain. Tiap hariku bermuhasabah diri. Banyak lagi yang perluku cari dalam hidup nie. Banyak lagi kurangnya yang ada padaku...............

Kalau diberi pilihan lagi dan kalau masa dan dunia ni boleh diputarkan kembali, alangkah bagusnya. Tahun nie usiaku sudah menjangkau 24tahun. Ramai kawan-kawanku sudah bertunang, berkahwin dan sudah ada yang punyai anak juga. Kalau belum bertunang dan berkahwin sekalipun yang pasti mereka sudah punya pacar (kata orang Indon) and sedang merancanakan sesuatu yang lebih berharga untuk masa depan mereka.
My Mum says "ramai kawan-kawan yang sebaya dah kawen, your turn bila lagi..??"..... haihhhhhh (mengeluh kejap)............................


sad

sad

sad

sad

sad


Nak menangis jer bila ramai lagi yang menanya padaku selain dari family ku..... hurmmm TT_____TT
Bukan ku tak mahu kawennyer, tapi mungkin jodohku belum tiba.. Kalau nak cepat ku kawen, haa..!! cepat..cepat bagi ku lelaki yang esok mau kawennyer TT____TT ...
Kawen nie bukannya mudah taw. Banyak cabarannya yang mungkin kita tak nampak pada masa sekarang sebab kita tak melaluinya lagi. Yer, tak dinafikan dalam perkahwinan itu indah kerana semuanya sudah halal, nampak bahagia dan terlalu sempurna hidup bersama sebagai suami isteri. Tetapi kita sebenarnya tidak tahu apa yang mereka semua lalui di alam hidup berumah tangga :')

Pada diriku mungkin Allah tidak lagi temukanku dengan tulang rusukku lagi buat masa sekarang mungkin ada sebabnya yang ku sendiri tidak tahu. Semuanya ku serahkan pada Allah.



Cinta..cinta..cinta
Cinta itu indah kalau kita setia
Cinta itu indah kalau kita saling lengkap-melengkapi
Cinta itu indah kalau kita sabar
Cinta itu indah kalau kita saling-menyanyangi
Cinta itu indah kalau kita jujur

Cinta..cinta..cinta..
Cinta banyak memerlukan pengorbanan
Cinta banyak mengajar kita erti sebuah penghargaan





Ada indahnya, ada dukanya, ada bahagianya di dalam bercinta. Mungkin belum sampai tiba masanya lagi untukku menuju ke arah hidup berumah tangga. Mungkin ku perlu perbaiki diriku lagi untuk Adamku. Typo la kalau cakap ku tak pernah bercinta. Ku pernah bercinta dan dalam entry yang dulu-dulu pown penah bercerita tentangnya. Hummpp TT____TT. Mungkin bukan jodoh kami kan. Hubungan itu putus di tengah jalan. Padahal tika itu aku menunggu dan berharap akan ada sinar antara kami. 

Tapi kenapa harapanku itu cuma khayalanku...?? sebab ku terlalu berharap padanya ker..?? Salahkah aku berharap pada orang yang ku betul-betul sayang..?? kenapa perlu kecundang dan ditinggalkan sampai dua kali..?? Penat sudah nak cakap soal hati dan perasaan nie. Nak luah tak tahu dengan siapa ingin bercerita. Di sini sahajalah tempat luahan rasa. 


...........................................................................................................................
MY LIFE NOW
...........................................................................................................................


Sekarang ku jumpa seseorang. Seseorang itu telah ku kenal telah hampir 7bulan. Walaupun baru kenal dirinya, tetapi ku dah cukup masak dengan perangainya. Selepas hati dilukai dan di kecewakan dia saje yang jadi kawan baikku, teman rapatku, cuma dia sahaja teman mesej hari-hariku. Yer dia seorang yang bernama lelaki. Tapi aku takut kalau ku letak harapan yang terlalu tinggi padanya, ku akan jatuh semula. Itulah satu-satunya yang ku paling takut sekali.





Yesss.. don't ask me anything bout my future husband coz I also don't know WHO, WHEN. Sekiranya telah sampai jodohku, pasti kan ku beritahu pada semua orang. Janji Allah itu pasti cuma kita tidak tahu bila tarikhnya :')... Ku selalu sabarkan hati untuk perkara ini. Pekakkan telinga tentang macam-macam pertanyaan dari mulut orang. Yer mungkin nampak umur 24th nie umur yang masih muda untuk ke alam rumah tangga, tapi hati mana yang tak terusik bila kawan yang sebaya ramai yang dah berkeluarga. Tapi ku sabarkan hati dan tersenyum walaupun hati pedih untuk menunggu jawapan dari-Nya.




Dear Future Husband,
Ingatlah kata-kata ini. Insha Allah ku akan menjagamu hingga akhir hayatku dan setia bersamamu hingga hujung nyawaku. Ku ingin perbaiki diriku untukmu, menjadi wanita solehah untukmu, isteri mithali untukmu, menjadi yang terbaik untukmu. Ku akan selalu bermuhasabah diri untuk ke arah yang lebih baik.


Labels: , , ,



Before You leave my page, PLEASE click my Nuffnang for supporting on my wedding collection. T.Q :)