zeeyta sam

The Writer





Hello and Welcome to My Official Blog fat zomba(s). Ku bukan lah writer yang terkenal, just writer untuk diri sendiri sahaja. I just shared what I like and feel. Put your own words. I hope you like my new skins. Thank you :)

Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Please Click my Nuffnang for Supporting on My Wedding Collection. T.Q :)




Credits


This skin is made by : Mrs AF
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® zeeytasam 2011 - 2012


Biarlah Rahsia


Friday, March 29, 2013 Friday, March 29, 2013 2 Atashinci(s)

Assalamualaikum and Bismillah

Syukur Alhamdulillah masih bernafas di hari ini. Alhamdulillah and thank to Allah because still alive in this best world ^^,) . Tak perlu lah berpura-pura menjadi insan lain di depan orang. Jadilah diri sendiri sebab itu lebih baik. Tak perlulah menipu orang sekeliling yang tak mengenali diri kita. Hidup kita di atas muka bumi ini pun tak lama mana kan. Menipu orang, menjadi hipokrit sampai ke mana hidup tu. Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Ingat-ingat lah ye. Kalau sekali kamu menipu orang, satu hari nanti kamu akan ditipu oleh orang lain berlipat kali ganda yang pernah kamu buat pada orang.


JUST BE YOURSELF

Kalau kamu ditipu oleh orang, kamu jangan lah membalas balik. Biarlah itu menjadi rahsia antara kamu, dia dan Allah. Biar Allah sahaja yang membalas segalanya. Oke kawan :').

.
.
.
.
.

Antara saya dan awak ada banyak perbezaan. Semua orang yang diciptakan oleh Allah di atas muka bumi ni semuanya berbeza. Berlainan sifat, rupa, fizikal dan banyak lagi. Tapi saya bersyukur dengan kehidupan saya sekarang dan AMAT BERSYUKUR. Walaupun saya tidak dilahirkan dalam keluarga yang senang, tapi keluarga saya kaya dengan kasih sayang. Kasih sayang antara ibu bapa dan anak-anak, kasih sayang antara adik beradik even sometimes we had a some problem or gado-gado. Biasalah, semua orang mesti pernah alami benda yang sama. Saya mengaku saya berasal dari keluarga yang susah, tidak punya harta yang banyak seperti orang lain yang nampak mewah. Saya orang kampung dan memang saya berasal dari kampung. Tapi saya bahagia duduk di kampung berbanding di kawasan bandar sebab kawasannya tenang. I like too much this situation when we can see and hear animal sound. 



Eheee.. kebetulan sahaja. Nampak pasir terus ukir huruf A <3 A. Memang pantang betul, pantang nampak. Time nie ada yang bertanya 'nak buat apa kayu tu' yang ketika itu aku memegang sebatang kayu. Then ku berkata 'saja-saja' ngeeee~!! Biarlah rahsia. Then aku menulis huruf A <3 A . Untuk apa tu, biarlah rahsia. Ada banyak maksud di sini sebenarnya ^^,





Keindahan air terjun yang amat menakjubkan bagi kita sebagai manusia. Deruan air di sungai membuatkan fikiran kita jadi tenang dan lapang. Indahnya ciptaan Tuhan. Terasa tenang dan damai bila kita beristirehat di sini. Air yang sejuk membuatkan diri kita rasa ingin berendam sentiasa.


Sepasang kaki yang kita tidak tahu kemana arah tujuan kadang-kadang. Tapi kita turutkan jua kaki yang ingin melangkah. Dekat atau jauh pasti akan melangkah pergi juga. Gerak hati kata pergi, kaki mesti akan melangkah pergi dan akhirnya sampai ke destinasi. Tapi dengan kaki ni jugalah kita kena berhati-hati takut tersilap langkah. Keluar dari rumah, berkatalah dan berdoa agar kaki kita melangkah ke tempat-tempat yang berfaedah, melangkah ke jalan yang benar. Kaki ini juga yang akan membawa kita ke alam akhirat untuk meniti ke titian siratul mustaqim. Bermuhasabahlah diri kita. Renungan dan motivasi untuk diri sendiri dan juga untuk semua. Kaki siapa ini, biarlah rahsia ^^



Labels: ,



Before You leave my page, PLEASE click my Nuffnang for supporting on my wedding collection. T.Q :)