zeeyta sam

The Writer





Hello and Welcome to My Official Blog fat zomba(s). Ku bukan lah writer yang terkenal, just writer untuk diri sendiri sahaja. I just shared what I like and feel. Put your own words. I hope you like my new skins. Thank you :)

Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed


Please Click my Nuffnang for Supporting on My Wedding Collection. T.Q :)




Credits


This skin is made by : Mrs AF
Some helped from :
Unnie Atiqah
Some coding from :
Fatin Hazwani
Using basecode :
Aishah Baharudin

All rights reserved ® zeeytasam 2011 - 2012


Muhasabah Cinta


Monday, May 20, 2013 Monday, May 20, 2013 0 Atashinci(s)


 Alhamdulillah syukur kerana masih lagi bernafas sehingga hari ini dan tika ini. Allah telah memberi peluang untukku hidup untuk bertaubat dan perbetulkan segala khilafku. Pintu taubat sentiasa terbuka untuk kita selagi kita masih bernafas di dunia ini. Biarlah kita tidak kaya harta di dunia, tapi biarlah kita kaya harta bekalan akhirat. Sama-sama kita perbetulkan diri kita sendiri. In shaa Allah. Allah sentiasa bersama kita. Marilah kita sama-sama menjadi muslim/muslimah yang soleh/solehah.



Dugaan dalam perhubungan/percintaan memang kadang-kadang membuatkan diri kita menjadi lemah dan tidak berdaya bila mengingatkan insan tersayang, lagi-lagi yang masih belum halal. Ustaz cakap tidak salah kalau kita hendak bercinta, tetapi kena lah tahu had dan batasnya sebagai umat Islam. Kadang-kadang kita terlalu kejar mencari cinta dari manusia, sedangkan cinta pada Allah kita abaikan *istigfar* . Sedangkan kita tahu, jodoh kita Allah sudah tetapkan ketika kita berumur 4bulan di dalam kandungan ibu kita lagi. Mungkin yang masih belum berkahwin di waktu usia yang sepatutnya boleh berkahwin, ada sebabnya kenapa Allah merancang sebegitu. Ada juga orang yang jodohnya cepat. Sebagai contoh seperti Dena Bahrin dan Irine Nadia. Cinta mereka punya cerita yang sangat indah. Bahagia melihat mereka dengan jodoh mereka.


1. “Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki yang keji, dan lelaki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula),dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)”. (An Nuur : 26)

2. “Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukmu isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir”. (Ar Ruum : 21)



 “Mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat“. (Al Baqarah : 153)
 “Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat”. (Al Baqarah : 214)




For my future husband ^^,
In shaa Allah will be come true my dream oneday. Ameen.
Now I just prepared to be a good muslimah for you and I hope you so do it same with me.
I know God have a good plan for we on our relation and I know He want we keep calm and more be patient ^^. Always think positive for all plan from God.






Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu

Tuhan baru kusadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu

Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung do’a ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku

Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi Muhasabat cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu


Labels: , , , ,



Before You leave my page, PLEASE click my Nuffnang for supporting on my wedding collection. T.Q :)